04 April 2012

The Art of Letting Go

Assalamualaikum. Sometimes we forget. Forget that all our actions carry consequences. We forget that our lives are intertwined with all those surrounding us. When we get messed, they get tangled.

Kita semua insyaAllah familiar dengan hadis on how selepas matinya anak Adam, terputuslah semua amalan except tiga...

Saya tahu maybe doa saya untuk dia tak sampai, or maybe not. Entahlah, ilmu pun tak setinggi mana nak nilai. Tapi setidak-tidaknya, saya kena putuskan semua link dengan kawan-kawan yang dah berlalu pergi. Bukan apa, takut-takut disebabkan aku, dia terseksa, bertambah dosa.

Letting go is hard but to see and to find out one day that a dear friend suffered due to your ignorance is harder. So, I'll let go. Biarlah aku tak dapat tengok muka dia lagi, asalkan kami berdua selamat :)

No comments:

Post a Comment